Numizmatyka – kolekcjonerskie monety złote i srebrne dostępne w sklepie numizmatycznym

Zaloguj

Moje konto:

801 811 800
Koszyk jest pusty

Regulamin sklepu obowiązujący od 25 maja 2018 r.

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy dokument (zwany dalej „Regulaminem”), wraz z innymi dokumentami w nim wspomnianymi, określa warunki, jakim podlega korzystanie ze Sklepu Internetowego oraz dokonywanie zakupów
  2. Zachęcamy do starannego zapoznania się z niniejszym Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Internetowego.
  3. Sklep Internetowy prowadzi Usługodawca.
  4. Sklep Internetowy jest platformą teleinformatyczną (systemem informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Towarów oraz świadczenia Usług), umożliwiającą Użytkownikom zapoznanie się z Usługą, z Towarami, z ich cenami i dostępnością, oraz umożliwiająca zawarcie Umowy Sprzedaży. W tym celu Usługodawca udostępnia Użytkownikom odpowiednie narzędzia systemowe oraz świadczy Usługi na zasadach określonych w Regulaminie.
  5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oraz Usług przez Użytkownika możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Użytkownika następujących minimalnych wymagań technicznych:
    1. kolorowy ekran o minimalnej rozdzielczość 320x200 pikseli,
    2. zainstalowane oprogramowania służące otwieraniu i wyświetlaniu plików o formacie PDF,
    3. łącze internetowe,
    4. zainstalowaną przeglądarkę internetową,zgodną ze standardem HTML w wersji minimum 4.01 z włączoną obsługą  JavaScript i cookies.
  6. Użytkownik korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu.

II DEFINICJE

Następującym wyrażeniom użytym w tekście Regulaminu zostały przypisane następujące znaczenia:

  1. Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę, za pośrednictwem którego Użytkownik może uzyskać informacje o Usłudze, o Towarach, ich cenie i dostępności oraz kupić Towar oraz zlecić jego Dostawę;
  2. Usługa lub Usługi - usługa świadczona Użytkownikowi nieodpłatnie przez Usługodawcę drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt.4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zmianami)na zasadach określonych w Regulaminie, umożliwiająca wybór i zakup Towaru poprzez Konto oraz, jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę - usługa dostarczania Użytkownikowi Newsletter;
  3. Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami) pochodzące od Usługodawcy, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Usługodawcy;
  4. Usługodawca - Skarbnica Narodowa sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jana Pawła II 19, 00-854 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000241299, posiadająca numer NIP: 527-234-83-37, REGON: 140159953, kapitał zakładowy: 50.000 złotych; e-mail:bok@skarbnicanarodowa.pl; telefon: numery Infolinii;
  5. Użytkownik - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, lub posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu Internetowego;
  6. Infolinia - centrum telefonicznej obsługi Użytkownika, za pośrednictwem którego można uzyskać informacje o Towarach, zasadach funkcjonowania Sklepu Internetowego oraz złożyć Zamówienie; Infolinia jest dostępna pod numerem telefonu: 801 811 800 (koszt 1 minuty połączenia to: 0,20 zł z telefonów stacjonarnych i 0,45 zł z telefonów komórkowych) Infolinia jest czynna w godzinach: poniedziałek - czwartek - od 9:00 do 17:00; w piątek w godzinach od 9:00 do 15:00;
  7. Konto - zbiór informacji przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Usługodawcy dotyczących danego Użytkownika oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży, z wykorzystaniem którego Użytkownik może składać Zamówienia, zawierać Umowy Sprzedaży oraz umowy Dostawy Towaru;
  8. Koszyk - elektroniczny formularz udostępniony przez Usługodawcę w Sklepie Internetowym, za pomocą którego Użytkownik dokonuje wyboru Towaru w celu złożenia Zamówienia;
  9. Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych używany do dokonania autoryzacji (identyfikacji Użytkownika) w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta ustalany samodzielnie przez Użytkownika podczas procesu rejestracji Konta lub ustalany i przekazywany jako informacja poufna do wyłącznej wiadomości Użytkownika przez system teleinformatyczny Usługodawcy;
  10. Login - adres poczty elektronicznej Użytkownika używany podczas procesu rejestracji i każdorazowego korzystania z Konta;
  11. Zamówienie - oświadczenie woli zakupu Towaru oraz zlecenia Dostawy Towaru uzewnętrznione przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego (poprzez zdalne wypełnienie elektronicznego formularza w Sklepie Internetowym), w sposób umożliwiający Usługodawcy identyfikację Użytkownika, precyzująca ponadto Towar mający stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży, miejsce jego Dostawy oraz formę płatności ceny za Towar.
  12. Ogólne Warunki Umowy Sprzedaży - zbiór ogólnych warunków stanowiących treść każdej Umowy Sprzedaży. Ogólne Warunki Umowy Sprzedaży stanowią ponadto integralną część Regulaminu i dostępne są w odrębnej zakładce Sklepu Internetowego;
  13. Regulamin - niniejszy regulamin sporządzony w oparciu o art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zmianami);
  14. Towar - rzecz ruchoma oferowana przez Usługodawcę, w szczególności medale, monety, numizmaty i akcesoria numizmatyczne,
  15. Kupujący - Użytkownik, który zawarł Umowę Sprzedaży;
  16. Sprzedający – Usługodawca, który zawarł Umowę Sprzedaży;
  17. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży zawierana na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu Internetowego pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Doręczenie przez Usługodawcę Użytkownikowi (po złożeniu przez niego Zamówienia w Sklepie Internetowym) Potwierdzenia Zamówienia jest tożsame z zawarciem Umowy Sprzedaży, chyba, że Regulamin lub Ogólne Warunki Umowy stanowią inaczej. Na treść Umowy Sprzedaży składa się treść Zamówienia oraz Ogólne Warunki Umów Sprzedaży. Postanowienia Regulaminu stosują się do Umowy Sprzedaży w odpowiednim zakresie. Umowa Sprzedaży podlega prawu Rzeczypospolitej Polskiej, zawierana jest wyłącznie w języku polskim i w takim języku powinna być interpretowana;
  18. Dostawa Towaru - umowa o świadczenie usług transportu Towaru , w miejsce wskazane przez Użytkownika w Zamówieniu, wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
  19. Potwierdzenie Zamówienia - wiadomość elektroniczna zawierająca w temacie potwierdzenie zamówienia, doręczona na serwer poczty elektronicznej obsługujący adres e-mail podany przez Użytkownika w Zamówieniu złożonym za pośrednictwem Sklepu Internetowego, potwierdzająca że wskazane w jej treści Zamówienie może zostać zrealizowane przez Sprzedającego.

III ZAPROSZENIE DO ZAWARCIA UMOWY

  1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy
  2. Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone w Sklepie Internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Użytkownikowi wyrobienia sobie wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. W szczególności wygląd Towaru na zdjęciach prezentowanych w Sklepie Internetowym może różnić się w niewielkim stopniu od zewnętrznego wyglądu Towaru wydawanego Kupującemu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, i czynników związanych z używaniem Internetu do zakupów. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie Internetowym specyfikacji technicznych oraz oznaczeń marki i modelu danego Towaru. W celu uniknięcia wątpliwości niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub Sprzedającego wobec Użytkownika lub Kupującego będących Konsumentami.

IV KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

A. REJESTRACJA KONTA POPRZEZ ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Użytkownik przed złożeniem Zamówienia zobowiązany jest wypełnić stosowny formularz elektroniczny (dostępny w Sklepie Internetowym) poprzez wprowadzenie wymaganych przez Usługodawcę danych koniecznych dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Za dane konieczne do identyfikacji Użytkownika uważa się dane osobowe obejmujące imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej (e-mail) Użytkownika oraz jego numer telefonu oraz adres Dostawy Towaru. W procesie rejestracji Konta Użytkownik samodzielnie ustala i wprowadza Login oraz Hasło.
  2. Po złożeniu Zamówienia, Usługodawca rozpoczyna świadczenie Usługi - udostępnia i rejestruje Konto dla Użytkownika oraz, jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę, rozpoczyna dostarczanie Użytkownikowi Newslettera.

B. INNE POSTANOWIENIA

  1. Podczas korzystania ze Sklepu Internetowego i przy składaniu Zamówień za jego pośrednictwem, Użytkownik zobowiązuje się do nieskładania fałszywych lub nieuczciwych Zamówień. W razie wystąpienia podejrzenia, że złożono tego rodzaju Zamówienie (np. w razie skradzionej karty kredytowej lub w podobnym przypadku), Usługodawca postara się, w możliwym zakresie, skontaktować z Użytkownikiem w celu weryfikacji prawdziwości powyższych podejrzeń, w zależności od posiadanych danych kontaktowych, a w razie potwierdzenia powyższych podejrzeń Usługodawca ma prawo anulować Zamówienie i powiadomić Użytkownika o zaistniałej sytuacji.
  2. Składając Zamówienie, Użytkownik oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
  3. Rejestracja Konta jest równoznaczna z zawarciem pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą umowy o świadczenie Usług.
  4. Usługodawca udostępnia Konto za pośrednictwem Sklepu Internetowego, z chwilą rejestracji Konta.
  5. Konto jest przypisane do Użytkownika. Użytkownik ma prawo do rejestracji tylko jednego Konta.
  6. Rozpoczęcie świadczenia Usługi następuje niezwłocznie po zawarciu umowy o świadczenie Usług. Możliwość wyboru i zakupu Towaru od Sprzedającego jest dostępna za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na żądanie Użytkownika. Newsletter jest wysyłany na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika, nie częściej niż raz na dzień.
  7. Usługa świadczona przez Usługodawcę jest nieodpłatna.
  8. Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta na czas nieokreślony. Każda ze stron umowy o świadczenie Usługi może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usługi wywiera skutek na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym oświadczenie to zostało doręczone drugiej stronie za pośrednictwem Infolinii, pocztą, pocztą elektroniczną. Ustanie mocy wiążącej umowy o świadczenie Usługi następuje po upływie okresu czternastu (14) dni wypowiedzenia, który rozpoczyna swój bieg z dniem doręczenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usługi. Ustanie mocy wiążącej umowy o świadczenie Usługi pozostaje bez wpływu na moc wiążącą i treść Umów Sprzedaży, które zostały zawarte oraz Zamówień, które zostały złożone przez Użytkownika przed datą ustania mocy wiążącej umowy o świadczenie Usługi.
  9. Konto dostępne jest dla osób, które zalogują się na nim z użyciem odpowiedniego Loginu i Hasła. Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za skutki udostępnienia Loginu i Hasła osobom trzecim. Umowy Sprzedaży zawarte w związku z Zamówieniami złożonymi przez osoby trzecie korzystające z Konta danego Użytkownika, z przyczyn nie leżących po stronie Usługodawcy, uważane są za zawarte w imieniu Użytkownika i mają moc wiążącą wobec tego Użytkownika, z zastrzeżeniem pkt VIII Regulaminu

V ZAMÓWIENIE

  1. Użytkownik może złożyć Zamówienie w następujący sposób:
    1. w Sklepie Internetowym - po zarejestrowaniu Konta i zalogowaniu się na Koncie z wykorzystaniem właściwego Loginu i Hasła, lub
    2. w Sklepie Internetowym, z wykorzystaniem formuły „gość” - tj. bez uprzedniego rejestrowania Konta, a jedynie poprzez wypełnienie stosownego formularza elektronicznego w Sklepie Internetowym, lub
    3. poprzez kontakt z Infolinią.
  1. Użytkownik bez względu na sposób złożenia Zamówienia, zobowiązany jest podać następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny - w tym ulicę, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy, miejscowość.
  2. Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę przez cały rok kalendarzowy, z zastrzeżeniem, że Zamówienia złożone po godzinie 17.00 oraz w dni ustawowo wolne od pracy będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. Usługa może być niedostępna dla Użytkowników podczas okresowej konserwacji Sklepu Internetowego oraz w razie jego awarii. Okresowa konserwacja Sklepu Internetowego odbywa się w miarę potrzeb i jednorazowo nie będzie trwała dłużej niż czterdzieści osiem (48) godzin.
  3. Informacje o głównych cechach i przedmiocie świadczenia – o Towarze, o cenie Towaru, wraz z ewentualną opłatą za wykonanie usługi Dostawy Towaru, jego właściwościach, oraz o czasie trwania Umowy Sprzedaży, lub o prawie wypowiedzenia Umowy Sprzedaży zawartej na okres nieoznaczony, ewentualnych miesięcznych płatnościach, wyświetlają się w Sklepie Internetowym przy zdjęciu Towaru.
  4. W celu złożenia Zamówienia Użytkownik - poprzez dostęp do Sklepu Internetowego lub kontakt z Infolinią:
    1. wybiera Towar, który ma być przedmiotem Umowy Sprzedaży, poprzez dodanie go do Koszyka poprzez Sklep Internetowy, lub poprzez wypełnienie stosownego formularza elektronicznego lub potwierdzając wybór konsultantowi Infolinii;
    2. wprowadza dane do Dostawy Towarów i wybiera dostępny dla danego Towaru sposób Dostawy. Opłata za Dostawę Towaru na adres wskazany przez Użytkownika jest wskazana przy Towarze;
    3. wybiera sposób płatności spośród opcji oznaczonych jako dostępne w Sklepie Internetowym lub u konsultanta Infolinii;
    4. weryfikuje prawidłowość wprowadzonych/wybranych danych dotyczących Zamówienia, w szczególności ilość i rodzaj zamawianych Towarów, miejsce Dostawy Towaru, dane Użytkownika oraz cenę za Towar, cenę za Dostawę Towaru oraz formę płatności;
    5. potwierdza, jako wiążące go, postanowienia Regulaminu i Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży;
    6. potwierdza złożenie Zamówienia przyciskiem lub inną podobną funkcją albo potwierdza złożenie Zamówienia konsultantowi Infolinii.
  1. W przypadku gdy za pośrednictwem Infolinii, Usługodawca kontaktuje się z Użytkownikiem w celu zawarcia Umowy Sprzedaży, informuje go o tym celu, jak również podaje dane identyfikujące Usługodawcę oraz dane osoby w imieniu której telefonuje.
  2. W przypadku składania Zamówienia za pośrednictwem Infolinii, Usługodawca podaje Użytkownikowi informacje dotyczące:
    1. głównych cech świadczenia Usługodawcy;
    2. oznaczenia przedsiębiorcy;
    3. łącznej ceny za Towary oraz opłaty za Dostawę Towaru;
    4. prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży;
    5. czas trwania umowy, a jeżeli umowa została zawarta na czas nieoznaczony – sposobu i przesłanek wypowiedzenia.
  1. Potwierdzenie Zamówienia zostanie wysłane przez Sprzedającego w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie pocztą, nie później, niż w terminie trzydziestu (30) dni od dnia złożenia przez Użytkownika Zamówienia.
  2. Użytkownik może anulować Zamówienie do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Usługodawca za pośrednictwem Sklepu Internetowego potwierdza możliwość, gotowość i przystąpienie do realizacji Zamówienia w wybranym przez Użytkownika miejscu Dostawy Towaru na adres podany przez Użytkownika, wysyłając do Użytkownika Potwierdzenie Zamówienia.
  4. Treść złożonego Zamówienia i związanej z nim Umowy Sprzedaży w brzmieniu wiążącym Strony w dacie zawarcia danej Umowy Sprzedaży jest udostępniana Użytkownikowi w Koncie lub w Potwierdzeniu Zamówienia. Treść Regulaminu, Ogólnych Warunków Umowy Sprzedaży znajduje się w Sklepie Internetowym.
  5. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą:
    1. w przypadku składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego – doręczenia na serwer poczty elektronicznej, obsługujący adres e-mail podany przez Kupującego w Zamówieniu, Potwierdzenia Zamówienia (wiadomość elektroniczna e-mail zawierająca w temacie potwierdzenie zamówienia);
    2. w przypadku składania Zamówienia za pośrednictwem Infolinii – doręczenia Sprzedającemu oświadczenia Kupującego o zawarciu Umowy Sprzedaży (w odpowiedzi na potwierdzenie treści Umowy Sprzedaży proponowanej przez Sprzedającego i wysłanej Kupującemu pocztą lub pocztą elektroniczną);
  1. Użytkownik będzie informowany przez Sprzedającego o bieżącym statusie Zamówienia (przez sms lub e-mail lub poprzez Konto lub przez Infolinię).
  2. Wraz z Towarem, Kupujący otrzymuje od Sprzedającego potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży pocztą lub pocztą elektroniczną.

VI INNE PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY

  1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu Internetowego oraz zobowiązuje się usunąć bez zbędnej zwłoki nieprawidłowości w działaniu Sklepu Internetowego, które zostały zgłoszone przez Użytkowników.
  2. Usługodawca zobowiązany jest rozpatrzyć wszelkie reklamacje złożone przez Użytkownika w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usług i funkcjonowaniu Sklepu Internetowego, w terminie nie dłuższym niż czternaście (14) dni. Reklamacje można składać pocztą na adres: Skarbnica Narodowa, Przegródka Pocztowa 51, 02-696 Warszawa 113, lub elektronicznie na adres poczty elektronicznej:bok@skarbnicanarodowa.pl.

VII INNE PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

  1. Użytkownik zobowiązany jest do:
    1. korzystania z Usług w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu Internetowego,
    2. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej, podejmowanie czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji prawnie chronionych, których Użytkownik nie był adresatem,
    3. korzystania z Usług w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami,
    4. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa.
  1. Użytkownik ma prawo powiadomić Usługodawcę o każdym przypadku naruszenia jego praw, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenia zasad określonych w Regulaminie.
  2. Użytkownik ma prawo powiadomić Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach, usterkach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego oraz o niewłaściwej jakości Usług.
  3. Użytkownik ma prawo do usunięcia założonego przez siebie Konta oraz ma prawo do zakończenia w każdej chwili korzystania z Usługi.
  4. Wszelkie pytania, zastrzeżenia, reklamacje w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usług i funkcjonowaniu Sklepu Internetowego Użytkownik powinien zgłaszać  do Infolinii.
  5. Niektóre komunikaty przesyłane Użytkownikowi przez Usługodawcę lub Sprzedającego pocztą elektroniczną generowane są automatycznie przez systemy teleinformatyczne Usługodawcy lub Sprzedającego. Tego rodzaju wiadomości generowane automatycznie opatrzone będą odpowiednią wzmianką (o treści „Wiadomość generowana automatycznie. Prosimy na nią nie odpowiadać.” lub zbliżonej). Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Usługodawca nie mają możliwości zapoznania się z treścią żadnych informacji, które Użytkownik przesłałby zwrotnie tj. wysyłając wiadomość e-mail w trybie odpowiedzi na tak generowany e-mail Usługodawcy (na adres poczty elektronicznej, z którego wysłany został taki generowany automatycznie e-mail). W związku z powyższym, Użytkownik przed wysłaniem pocztą elektroniczną jakichkolwiek wiadomości kierowanych do Usługodawcy powinien upewnić się, że kieruje je pod właściwy adres e-mail wskazany przez Usługodawcę jako właściwy do korespondencji, tj.: bok@skarbnicanarodowa.pl.
  6. W przypadku naruszenia przez Użytkownika lub osoby trzecie korzystające z jego Konta obowiązków wynikających z Regulaminu Usługodawca, bez uszczerbku dla innych uprawnień służących mu w takich przypadkach z mocy postanowień Regulaminu lub przepisów obowiązującego prawa, może wypowiedzieć Użytkownikowi umowę o świadczenie Usług ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym oświadczenie Usługodawcy o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usług zostało doręczone Użytkownikowi pisemnie pocztą.

VIII ODSTĄPIENIE OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG

  1. Użytkownik, który zawarł umowę o świadczenie Usług jako konsument może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie w terminie do czternastu (14) dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie Usług. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Usługodawcy przed upływem ww. terminu oświadczenie Użytkownika o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług. Użytkownik może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia znajdującego się poniżej. Oświadczenie z podpisem Użytkownika może zostać wysłane w postaci skanu drogą elektroniczną na adres bok@skarbnicanarodowa.pl, lub w oryginale pocztą na adres Usługodawcy. Oświadczenie może być złożone w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (podpis elektroniczny) lub bez podpisu elektronicznego. Można je także złożyć osobiście u Usługodawcy..
  2. W razie przesyłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług w formie elektronicznej, Usługodawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie oświadczenia.
  3. W razie skutecznego odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Użytkownik jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
  4. Powyższe postanowienia nie ograniczają możliwości wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług, także po upływie terminu na odstąpienie, w trybie przewidzianym postanowieniami Regulaminu.
  5. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług znajduje się na końcu niniejszego Regulaminu.

IX OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Usługodawca.
  2. Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”) oraz krajowymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych.
  3. Usługodawca zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zagwarantowania bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz zgodności przetwarzania z obowiązującym prawem. Usługodawca podejmuje odpowiednie środki w celu zapobiegania dostępowi niepowołanych osób, zapobieganiu wycieku danych osobowych oraz ich zniekształceniu.
  4. Każdorazowo cele, zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Usługodawcę wynikają z działań podejmowanych przez Użytkownika w Sklepie Internetowym.
  5. Możliwe cele przetwarzania danych osobowych Użytkowników i Kupujących przez Usługodawcę:
    1. zawarcie oraz realizacja Umów Sprzedaży;
    2. marketing bezpośredni produktów lub usług Usługodawcy
  6. Usługodawca przetwarza następujące dane osobowe Użytkowników i Kupujących: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania / prowadzenia działalności / siedziby.
  7. Podanie danych osobowych przez Użytkownika lub Kupującego jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych powyżej danych osobowych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia Umowy Sprzedaży.
  8. Dane osobowe Użytkowników lub Kupujących przetwarzane w celu zawarcia oraz realizacji Umowy Sprzedaży Usługodawca przetwarza, w tym przechowuje, przez czas niezbędny dla realizowania zamówień oraz świadczenia usług gwarancyjnych.
  9. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych dla celu marketingu bezpośredniego produktów lub usług Usługodawcy jest prawnie usprawiedliwiony cel realizowanych przez Usługodawcę (zgodnie z Motywem 47 Preambuły RODO za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług). Dane osobowe przetwarzane dla celu marketingu bezpośredniego Usługodawca przetwarza, w tym przechowuje do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu.
  10. W przypadku, gdy Administrator zamierza przetwarzać lub przetwarza dane Użytkowników lub Kupujących w celu marketingu bezpośredniego osoba, której dane dotyczą uprawniona jest do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych.
  11. Możliwi odbiorcy danych osobowych:
    1. w przypadku Kupującego, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora;

X SUBSKRYPCJA NEWSLETTERA

  1. Jeśli Użytkownik wyraża zgodę na subskrypcję Newslettera, Usługodawca dostarczy mu informacje dotyczące produktów i usług Usługodawcy w różny sposób, np. za pomocą poczty elektronicznej, innych równoważnych elektronicznych środków komunikacji (takich jak wiadomości SMS, itp.).
  2. Subskrypcja Newslettera może wiązać się z wykorzystaniem danych osobowych w celu udostepnienia Użytkownikowi reklamy związanej z produktami i usługami Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS lub innych mediów elektronicznych.
  3. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji Newslettera za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

XI PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE

  1. Zgodnie z przepisami, każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Skarbnicę Narodową, ma prawo do żądania dostępu do danych jej dotyczących, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo do „bycia zapomnianym” oraz prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.
  2. Realizacja praw podmiotu danych jest możliwa poprzez złożenie odpowiedniego wniosku w siedzibie Skarbnicy Narodowej, poprzez przesłanie listu pocztą tradycyjna lub pocztą elektroniczną na adres: IOD@skarbnicanarodowa.pl.
  3. Prawo żądania usunięcia danych osobowych określonej osoby może być wykonane jedynie w przypadku, gdy dane te nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane i były przetwarzane oraz nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania tych danych. Dane nie zostaną także usunięte, jeżeli:
    1. ich przetwarzanie jest konieczne dla wypełnienia obowiązków nałożonych na Skarbnicę Narodową w przepisach obowiązującego prawa lub
    2. gdy przetwarzanie tych danych jest konieczne dla ustalania, dochodzenia i obrony przez Skarbnicę Narodową jej roszczeń.
  4. Skorzystanie z prawa do usunięcia danych osobowych nie jest możliwe, dopóki Kupującego i Skarbnicę Narodową łączy Umowa Sprzedaży.

XII COOKIES

  1. Skarbnica Narodowa w związku z prowadzeniem Sklepu Internetowego używa plików cookies, które służą do udoskonalenia witryny Sklepu Internetowego z uwzględnieniem potrzeb Użytkowników oraz Kupujących i zapewnienia bezpieczeństwa podczas przebywania na stronie Sklepu Internetowego. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) umożliwiają śledzenie częstotliwości odsłon i nawigacji na stronie.
  2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookies podczas korzystania przez Użytkowników ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:
    1. identyfikacji Użytkowników jako zalogowanych w Sklepie Internetowy;
    2. zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
    3. zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy zamówienia, ankiet lub danych logowania do Sklepu Internetowego;
    4. optymalizacji zawartości strony Sklepu Internetowego z uwzględnieniem indywidualnych preferencji Użytkowników (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony);
    5. prowadzenia anonimowych statystyk dotyczących korzystania ze Sklepu Internetowego.
  3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego.
  4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies są istotne z punktu widzenia akceptacji korzystania z plików cookies przez Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka akceptacja może być wyrażona również poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies

XIII PRAWA AUTORSKIE

  1. Strona internetowa Sklepu Internetowego chroniona jest prawem autorskim. Wszelkie prawa nieprzyznane Użytkownikowi wprost na mocy postanowień Regulaminu są zastrzeżone.
  2. Użytkownicy mogą korzystać z utworów oraz baz danych zawartych na stronach internetowych Sklepu Internetowego jedynie w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych(tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 90, poz. 631., z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych(Dz. U., Nr 128, poz. 1402 z 9 listopada 2001 r., z późn. zm.). W szczególności, poza określonymi w tych przepisach przypadkami, zabronione są dokonywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy: reprodukcja, kopiowanie, przekazywanie, dystrybuowanie lub przechowywanie części lub całości zawartości strony internetowej Sklepu Internetowego, o ile nie zastrzeżono inaczej w Regulaminie.
  3. Usługodawca na podstawie umowy dotyczącej świadczenia Usług udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenaszalnej licencji do korzystania przez Użytkownika z autorskich praw majątkowych do utworów zamieszczonych na stronach internetowych Sklepu Internetowego jedynie w celu skorzystania z Usług lub zawarcia Umowy Sprzedaży. Korzystanie ze strony internetowej Sklepu Internetowego i jej zawartości jest dozwolone dla potrzeb własnych i niekomercyjnych Użytkownika.
  4. Licencja, o której mowa w pkt. 3 powyżej ustaje automatycznie wraz z ustaniem mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług.
  5. Usługodawca udziela zgody Użytkownikowi na drukowanie kopii lub wyciągów ze strony internetowej Sklepu Internetowego wyłącznie do własnego użytku Użytkownika, nie związanego z działalnością gospodarczą lub zawodową Użytkownika.

XIV POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin dostępny jest w Sklepie Internetowym.
  2. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
  3. Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami), Usługodawca informuje Użytkownika na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
  4. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszego Regulaminu, umowy dotyczącej świadczenia Usług i Umowy Sprzedaży jest rzeczowo i miejscowo właściwy sąd powszechny.
  5. Usługodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia: a. okoliczności siły wyższej,
    b. zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną lub transakcji zawieranych na odległość,
    c. zmiany lub wprowadzenia nowych Usług, z zastrzeżeniem że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do oferty. Zmiany będą publikowane na bieżąco w Sklepie Internetowym w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu wraz z informacją o ich dokonaniu. Użytkownicy i Kupujący będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie trzydziestu (30) dni od dnia jego opublikowania. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do Umów Sprzedaży nie zmienia treści Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz w związku z Zamówieniami, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu.
  6. Użytkownik niniejszym oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem, rozumie treść tego dokumentu i w pełni go akceptuje oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania.
  7. Użytkownik potwierdza, że do niniejszego Regulaminu został dołączony Załącznik w postaci Formularza odstąpienia od umowy o świadczenie Usług w edytowalnej i możliwej do zapisu i wydruku formie.

Niniejszy regulamin obowiązuje od 25 maja 2018 r. Z treścią regulaminu obowiązującego do 25 maja 2018 r można zapoznać się tutaj


WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY:
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: Skarbnica Narodowa sp. z o.o. al. Jana Pawła II 19, 00-854 Warszawa, Tel. 801 811 800, bok@skarbnicanarodowa.pl;

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od Umowy Sprzedaży następujących Towarów:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................

Data zawarcia umowy:.........................................................

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):.............................................

Adres konsumenta(-ów):.......................................................

Podpis konsumenta(-ów):......................................................

Data:........................................................................

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

Czy zamówienie medalu za 0 złotych wiąże się z otrzymywaniem kolejnych przesyłek?

Zakup medalu nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Obejmuje tylko wyszczególnione w zamówieniu produkty oraz koszty pakowania i przesyłki w wysokości 14,95 zł.

Otrzymywanie kolejnych numizmatów jest możliwe jedyne wówczas, gdy Klient zdecyduje się na dodanie do zamówienia produktów będących kolekcjami.

Płatność na podstawie faktury - jak dokonać płatności online?

Fakturę dołączoną do przesyłki można opłacić on-line.

Polecamy dwa wygodne sposoby:

Pierwszy za pomocą strony https://www.skarbnicanarodowa.pl/placefakture

płacę fakturę online

Po wpisaniu numeru faktury i naciśnięciu przycisku nastąpi przekierowanie do serwisy PayU, gdzie można bezpiecznie dokonać płatności. Dokonana wpłata zostanie automatycznie zaksięgowana na poczet faktury, której numer został wpisany w oknie powyżej.

Drugi sposób przez zakładkę Moje konto na stronie www.skarbnicanarodowa.pl

Wystarczy wtedy:

  1. Kliknąć przycisk „Zaloguj” w prawym górnym rogu.
  2. Zalogować się, wykorzystując swój adres email oraz hasło (istnieje możliwość przywrócenia hasła/ustawienie nowego w przypadku jego zapomnienia).
  3. Po zalogowaniu na konto kliknąć w zakładkę „Niezapłacone faktury”.
  4. Zaznaczyć fakturę, którą chcemy opłacić.
  5. Klikając przycisk „Zapłać teraz” - wtedy nastąpi przekierowanie na stronę PayU, gdzie bezpiecznie można dokonać płatności. Wpłata zostanie automatycznie przypisana do zaznaczonej faktury.
Na jaki numer konta bankowego mogę zrobić przelew?

Każdy Klient Skarbnicy Narodowej ma indywidualny numer konta bankowego do dokonywania wpłat. Numer rachunku bankowego znajduje się na każdej fakturze dołączonej do zamówionego produktu w Skarbnicy Narodowej.

Przykład faktury ze wskazaniem miejsca numeru rachunku bankowego.

Faktura z numerem konta bankowego

Jak opłacić fakturę przelewem z zagranicy – numer IBAN i kod SWIFT?

Jeżeli chcesz opłacić fakturę przelewem z zagranicy, będą Ci potrzebne poniższe dane:

Skarbnica Narodowa Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

IBAN: PL + indywidualny numer konta bankowego podany na fakturze

SWIFT: CITIPLPX

Bank: Citi Handlowy

Otrzymałem(am) fakturę z dwoma blankietami do przelewów. Który należy opłacić?

Do przesyłki z numizmatami i innymi produktami Skarbnicy Narodowej jest dołączana faktura z dwoma blankietami wpłaty, które zawierają różne kwoty. Dzięki temu Klienci mogą zdecydować, czy chcą skorzystać z przedstawionej oferty specjalnej bez konieczności odsyłania dodatkowego formularza zamówienia. Klienci mają wybór:

  • Blankiet po lewej stronie - opłacenie numizmatu i skorzystanie z przedstawionej specjalnej oferty.
  • Blankiet po prawej stronie - opłacenie zamówionego numizmatu bez korzystania z oferty specjalnej.

Dokonując płatności przez Internet, proszę w tytule przelewu wpisać tylko numer z pola Tytułem/Inne – pod kodem kreskowym na blankiecie do zapłaty.

Blankiet wpłaty

Jak sprawdzić na stronie internetowej, czy oferta dotyczy kolekcji?

Informacja o tym, czy numizmat jest pojedynczym egzemplarzem czy częścią kolekcji, znajduje się na stronie www, obok zdjęcia numizmatu, w rubryce „Rodzaj” oraz pod zdjęciem w zakładce „O kolekcji”.

Informacja o kolekcji

Jak mogę sprawdzić na drukowanej ofercie, czy dotyczy ona pojedynczego numizmatu czy też kolekcji?

Oferta pojedynczego numizmatu, zawiera informację, że zakup nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Klienci zamawiają wyłącznie wskazany w ofercie produkt.

W ofercie kolekcji informujemy, że Klienci zamawiając pierwszy element zestawu w preferencyjnej cenie nabywają prawo otrzymywania średnio raz w miesiącu kolejnych numizmatów z kolekcji. Klienci mają 14 dni na zapoznanie się z każdym numizmatem. W tym okresie przysługuje prawo do zwrotu monety lub medalu.

Klienci mogą w dowolnym momencie przerwać kolekcjonowanie numizmatów. Decyzję o rezygnacji należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czy cena monet i medali kolekcjonerskich jest powiązana z wartością kruszcu?

Na wartość numizmatów kolekcjonerskich składa się kilka czynników – popularność danej emisji, data wybicia, znaczenie historyczne, wartość artystyczna, wartość sentymentalna, kruszec, dostępność na rynku i inne elementy.

Oznacza to, że ceny monet i medali kolekcjonerskich nie są bezpośrednio związane tylko z wartością zawartego w nich kruszcu. W przypadku nowych numizmatów wpływ na cenę ma również koszt przygotowania monety lub medalu (projekt, modele, narzędzia mennicze).

Podobną sytuację widzimy w branży jubilerskiej, gdzie cena biżuterii nie jest równa wartości złota czy srebra, zawartego np. w bransoletkach, kolczykach czy pierścionkach. Na cenę biżuterii składają się również koszty jej przygotowania, praca artystów, marże i podatki. Wartość kruszcu to tylko jeden z czynników.

Natomiast bezpośredni związek między ceną numizmatu a wartością zawartego w nim kruszcu dotyczy numizmatów inwestycyjnych.

Czy Skarbnica Narodowa jest firmą państwową?

Skarbnica Narodowa jest dystrybutorem monet i medali okolicznościowych, częścią wywodzącej się z Norwegii międzynarodowej Samlerhuset Group - jednej z największych firm w branży numizmatycznej, która działa w 14 krajach Europy. Samlerhuset jest właścicielem międzynarodowych targów numizmatycznych World Money Fair w Berlinie oraz Mennicy Norweskiej, która wybija medal Pokojowej Nagrody Nobla.

Więcej informacji o Skarbnicy Narodowej: https://www.skarbnicanarodowa.pl/o-firmie

Gdzie można odesłać zwracane produkty?

Klienci mają prawo zwrócić produkt kupiony w Skarbnicy Narodowej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

Dla przyspieszenia procedury zwrotów Skarbnica Narodowa przygotowała specjalny adres umożliwiający odesłanie numizmatów (i innych produktów) zamówionych w Skarbnicy Narodowej.

Na przesyłki wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej oczekujemy pod adresem:

Skarbnica Narodowa
Skrytka Pocztowa 52
02-696 Warszawa 113

Przesyłki Kurierskie prosimy kierować na adres:

Skarbnica Narodowa
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

Telefon:

801 811 800 - dla telefonów komórkowych
22 44 55 999 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych
Koszt 1 minuty połączenia zgodny z taryfą operatora

E-mail: bok@skarbnicanarodowa.pl

Czat z doradcą Klienta na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl

W jaki sposób można zrezygnować z zamówienia?

Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście. Następnie należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki) i przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Formularz można pobrać i wydrukować TUTAJ

Czy zwrot numizmatu jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji?

Zwrot numizmatu nie jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji. Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście i wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki), a następnie przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czego dotyczy faktura korygująca?

Faktura korygująca jest potwierdzeniem dla Klienta, że dokonany zwrot produktu bezpiecznie dotarł do Skarbnicy Narodowej. Faktura jest wysyłana do klientów w celach informacyjnych i nie wymaga od Klientów dalszych działań.

Przykład faktury korygującej:

ąca

Dlaczego otrzymuję przypomnienia o płatności pomimo opłacenia faktury?

Wysyłane przypomnienia bazują na aktualnym na daną chwilę saldzie na koncie Klienta w naszym systemie. Może zdarzyć się sytuacja, że dokonana wpłata rozminie się z przypomnieniem, dlatego aby płatność dotarła do nas jak najszybciej, warto pamiętać o ważnych kwestiach:

1. Sposób realizacji płatności - ma on decydujący wpływ na szybkość przekazania płatności do nas.

  • przelew internetowy - dokonana wpłata jest widoczna w naszym systemie już w następnym dniu roboczym.
  • przekaz pocztowy - dokonana wpłata jest widoczna w naszym systemie z kilkudniowym opóźnieniem (nawet 7 dni).

2. Tytuł przelewu/wpłaty - przy dokonywaniu wpłaty bardzo ważne jest poprawne wpisanie tytułu wpłaty/przelewu, który znajduje się na blankiecie wpłaty dołączonym do faktury.

W treści wiadomości zawsze zaznaczamy, że w przypadku dokonania płatności prosimy o zignorowane przypomnienia.

Czym różni się moneta inwestycyjna od monety kolekcjonerskiej?

Cena monety inwestycyjnej jest bezpośrednio związana z wartością zawartego w niej metalu szlachetnego. Dla przykładu – wartość złotej monety inwestycyjnej będzie rosła wraz ze wzrostem ceny złota.

Natomiast na wartość monety kolekcjonerskiej składa się kilka czynników. Między innymi: popyt, znaczenie dla kolekcjonerów, wartość artystyczna, kontekst historyczny, wartość sentymentalna, dostępność na rynku, a w przypadku nowych numizmatów – koszt przygotowania (projekt, modele, narzędzia mennicze) itp. Wartość kruszcu w monecie kolekcjonerskiej jest tylko jednym z czynników wpływającym na jej cenę, ale nie decydującym.

Jaka jest różnica pomiędzy repliką a kopią monety?

Replika i kopia to odtworzenie monety, jednak są między tymi dwoma terminami pewnie różnice. Replika to oficjalne odwzorowanie jakiegoś dzieła, specjalnie oznaczone aby można je było odróżnić od oryginału. Replika może odbiegać od oryginału wymiarami i detalami (zmiana kompozycji, inna technika wykonania). Repliki najczęściej stosuje się w przypadku przedmiotów historycznych, które nie są już wytwarzane. Kopia jest natomiast dokładnym odtworzeniem dzieła sztuki (np. kopia obrazu) i służy zachowaniu dzieła, ale może się też pod to dzieło podszywać (być tzw. falsyfikatem). W języku polskim określenia replika i kopia bywają używane zamiennie, co niekiedy powoduje niejasności. Dostępne w Skarbnicy Narodowej repliki monet wiernie odtwarzają detale oryginalnych numizmatów, a od falsyfikatu odróżnia je wyraźny znak „COPY” umieszczony na produktach. Naszym celem jest jak najdokładniejsze odtworzenie monety z okresu jej powstania, bez znamion zużycia.

Jakie są różnice w stanach zachowania numizmatów i banknotów?

Stan zachowania opisuje kondycję numizmatu – czyli stopień zużycia obiegiem w jakim jego obecny stan odbiega od tego, w którym dany numizmat opuścił mennicę. Analogiczna sytuacja występuje w przypadku banknotów zarówno tych obiegowych, jak i kolekcjonerskich. Stan zachowania banknotów określa się według oficjalnych, międzynarodowych kryteriów, które zostały opisane poniżej. Właściwa ocena stanu zachowania wpływa na cenę oraz wartość kolekcjonerską numizmatu czy banknotu.


Stany zachowania numizmatów


Stan menniczy (I)

Numizmat w menniczym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że emisja nigdy nie trafiła do obiegu jako środek płatniczy, w związku z czym nie nosi znamion zużycia takich jak: zauważalne defekty mechaniczne, przetarcia czy ślady czyszczenia. Takie egzemplarze odznaczają się również wyraźnymi detalami reliefu. Zdarza się, że są na nich widoczne drobne uderzenia w tle lub małe ryski powstałe w procesie produkcji lub transporcie. 

Stan znakomity (II)

Numizmat w znakomitym stanie zachowania charakteryzują się tym, że trafił do obiegu jako środek płatniczy, jednak w większości przypadków na krótki czas. W związku z tym można na nich znaleźć uszkodzenia w postaci: uderzeń w tle, rysek, drobnych przetarć. Emisje w znakomitym stanie zachowanie nadal mogą posiadać wyraźne i czytelne detale.  

Stan bardzo piękny (III)

Numizmat w bardzo pięknym stanie zachowania charakteryzują się tym, że trafił do obiegu oraz powszechnie funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje te najczęściej noszą ślady zużycia, na które składają się: wytarcia detali, zarysowania oraz drobne defekty mechaniczne.  

Stan piękny (IV)

Numizmat w pięknym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafił do obiegu i przez wiele lat funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje takie noszą widoczne ślady zużycia, na które składają się: znaczące wytarcia reliefu, liczne ryski, defekty mechaniczne oraz drobne uszkodzenia rantu. Detale awersu i rewersu nadal jednak pozostają czytelne.  

Stan bardzo dobry (V)

Numizmat w bardzo dobrym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafił do obiegu i powszechnie funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje takie noszą liczne i wyraźne ślady zużycia, na które składają się liczne rysy oraz defekty mechaniczne, nieczytelne pojedyncze elementy monety: fragmenty legendy, data, znak menniczy.

Stan dobry (VI)

Numizmat w dobrym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafiły do obiegu, a następnie ze względu na stopień zużycia zostały z niego wycofane. Emisje takie noszą bardzo intensywne ślady zużycia oraz liczne defekty mechaniczne. W przypadku takich monet jedynie zarys legendy oraz wypukłe części rysunku są widoczne, które w połączniu z i informacją na temat metalu, wagi oraz średnicy, a także zdobytego doświadczenia umożliwiają identyfikację monety.

Stan zły (VII)

Dotyczy numizmatów, których ze względu na stan zachowania nie można zidentyfikować.


WAŻNE: Na wszystkich numizmatach może pojawić się naturalna patyna lub zabrudzenia niezależnie od stopu metalu, z którego zostały wybite, rocznika czy sposobu przechowywania. Zjawiska te są jak najbardziej naturalne i nie wpływają na stan zachowania oraz wartość kolekcjonerską emisji.


Stany zachowania banknotów


Stan bankowy

Banknot bez żadnych śladów obiegu, czysty. Dopuszcza się minimalnie zaokrąglone rogi.

Stan piękny

Banknot z niewielkimi śladami obiegu. Nie więcej niż jedno mocne zgięcie lub trzy lekkie. Rogi z minimalnymi śladami zużycia. Dopuszczalne są minimalne ślady zabrudzeń na krawędziach.

Stan bardzo dobry

Banknot z większymi śladami obiegu. Banknot zachowuje sztywność i może mieć najwyżej dwa ślady po złożeniach. Rogi nie są ostre, ale nie są też w pełni zaokrąglone. Dopuszczalne jest minimalne przybrudzenie krawędzi. Bez rozerwań w polu rysunku, ale dopuszczalne są małe rozerwania na niezadrukowanym polu marginesu.

Stan dobry

Banknot z wyraźnymi śladami obiegu, z wieloma zgięciami i załamaniami. Może być przybrudzony, ale kolory nie mogą być wyblakłe. Dopuszcza się kilka śladów po złożeniach, ale bez centralnej dziurki spowodowanej zginaniem. Dopuszczalne są minimalne naddarcia, ale nie mogą one dochodzić do zadrukowanego pola rysunku.

Stan dostateczny

Banknot ze śladami długotrwałego obiegu. Rogi są wyraźnie zaokrąglone, naddarcia mogą w kilku miejscach dochodzić do rysunku, mogą wystąpić odbarwienia i zabrudzenia papieru, może być mała dziurka na środku (od zginania). Dopuszczalne są niewielkie ubytki marginesów lub rogów. Dopuszczalne są też dziurki od zszywacza, którym były spięte banknoty.

Stan słaby

Banknot, na którym widać znaczne ślady zużycia spowodowanego długotrwałym obiegiem. Wielokrotnie składany, zaginany, mogą występować odbarwienia (kolory wyblakłe) a także ewentualnie plamy. Marginesy pozadzierane, ale banknot wciąż pozostaje czytelny. Mogą także występować napisy i rysunki. Dopuszczalne są niewielkie ubytki papieru.

Banknot bardzo zniszczony ze sporymi ubytkami papieru, zabrudzeniami i naddarciami. Spore ubytki krawędzi banknotu a zwłaszcza rogów.

Stan zły

Banknot z bardzo dużymi zniszczeniami, wręcz zniszczony i częściowo nieczytelny. Fragmenty, zwłaszcza przy rogach - urwane. Posklejany, z dużymi ubytkami papieru lub dziurami oraz rozerwaniami.

Jak założyć konto internetowe?

Klienci Skarbnicy Narodowej mogą założyć indywidualne konto użytkownika na stronie internetowej www.skarbnicanarodowa.pl w czasie finalizowania pierwszego zakupu.