Numizmatyka – kolekcjonerskie monety złote i srebrne dostępne w sklepie numizmatycznym

Zaloguj

Moje konto:

801 811 800
Koszyk jest pusty

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy zamówienie medalu za 0 złotych wiąże się z otrzymywaniem kolejnych przesyłek?

Zakup medalu nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Obejmuje tylko wyszczególnione w zamówieniu produkty oraz koszty pakowania i przesyłki w wysokości 12,95 zł.

Otrzymywanie kolejnych numizmatów jest możliwe jedyne wówczas, gdy Klient zdecyduje się na dodanie do zamówienia produktów będących kolekcjami.

Płatność na podstawie faktury - jak dokonać płatności online?

Fakturę dołączoną do przesyłki można opłacić on-line.

Polecamy dwa wygodne sposoby:

Pierwszy za pomocą strony https://www.skarbnicanarodowa.pl/placefakture

płacę fakturę online

Po wpisaniu numeru faktury i naciśnięciu przycisku nastąpi przekierowanie do serwisy PayU, gdzie można bezpiecznie dokonać płatności. Dokonana wpłata zostanie automatycznie zaksięgowana na poczet faktury, której numer został wpisany w oknie powyżej.

Drugi sposób przez zakładkę Moje konto na stronie www.skarbnicanarodowa.pl

Wystarczy wtedy:

  1. Kliknąć przycisk „Zaloguj” w prawym górnym rogu.
  2. Zalogować się, wykorzystując swój adres email oraz hasło (istnieje możliwość przywrócenia hasła/ustawienie nowego w przypadku jego zapomnienia).
  3. Po zalogowaniu na konto kliknąć w zakładkę „Niezapłacone faktury”.
  4. Zaznaczyć fakturę, którą chcemy opłacić.
  5. Klikając przycisk „Zapłać teraz” - wtedy nastąpi przekierowanie na stronę PayU, gdzie bezpiecznie można dokonać płatności. Wpłata zostanie automatycznie przypisana do zaznaczonej faktury.
Na jaki numer konta bankowego mogę zrobić przelew?

Każdy Klient Skarbnicy Narodowej ma indywidualny numer konta bankowego do dokonywania wpłat. Numer rachunku bankowego znajduje się na każdej fakturze dołączonej do zamówionego produktu w Skarbnicy Narodowej.

Przykład faktury ze wskazaniem miejsca numeru rachunku bankowego.

Faktura z numerem konta bankowego

Jak opłacić fakturę przelewem z zagranicy – numer IBAN i kod SWIFT?

Jeżeli chcesz opłacić fakturę przelewem z zagranicy, będą Ci potrzebne poniższe dane:

Skarbnica Narodowa Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

IBAN: PL + indywidualny numer konta bankowego podany na fakturze

SWIFT: CITIPLPX

Bank: Citi Handlowy

Otrzymałem(am) fakturę z dwoma blankietami do przelewów. Który należy opłacić?

Do przesyłki z numizmatami i innymi produktami Skarbnicy Narodowej jest dołączana faktura z dwoma blankietami wpłaty, które zawierają różne kwoty. Dzięki temu Klienci mogą zdecydować, czy chcą skorzystać z przedstawionej oferty specjalnej bez konieczności odsyłania dodatkowego formularza zamówienia. Klienci mają wybór:

  • Blankiet po lewej stronie - opłacenie numizmatu i skorzystanie z przedstawionej specjalnej oferty.
  • Blankiet po prawej stronie - opłacenie zamówionego numizmatu bez korzystania z oferty specjalnej.

Dokonując płatności przez Internet, proszę w tytule przelewu wpisać tylko numer z pola Tytułem/Inne – pod kodem kreskowym na blankiecie do zapłaty.

Blankiet wpłaty

Jak sprawdzić na stronie internetowej, czy oferta dotyczy kolekcji?

Informacja o tym, czy numizmat jest pojedynczym egzemplarzem czy częścią kolekcji, znajduje się na stronie www, obok zdjęcia numizmatu, w rubryce „Rodzaj” oraz pod zdjęciem w zakładce „O kolekcji”.

Informacja o kolekcji

Jak mogę sprawdzić na drukowanej ofercie, czy dotyczy ona pojedynczego numizmatu czy też kolekcji?

Oferta pojedynczego numizmatu, zawiera informację, że zakup nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Klienci zamawiają wyłącznie wskazany w ofercie produkt.

W ofercie kolekcji informujemy, że Klienci zamawiając pierwszy element zestawu w preferencyjnej cenie nabywają prawo otrzymywania średnio raz w miesiącu kolejnych numizmatów z kolekcji. Klienci mają 14 dni na zapoznanie się z każdym numizmatem. W tym okresie przysługuje prawo do zwrotu monety lub medalu.

Klienci mogą w dowolnym momencie przerwać kolekcjonowanie numizmatów. Decyzję o rezygnacji należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czy cena monet i medali kolekcjonerskich jest powiązana z wartością kruszcu?

Na wartość numizmatów kolekcjonerskich składa się kilka czynników – popularność danej emisji, data wybicia, znaczenie historyczne, wartość artystyczna, wartość sentymentalna, kruszec, dostępność na rynku i inne elementy.

Oznacza to, że ceny monet i medali kolekcjonerskich nie są bezpośrednio związane tylko z wartością zawartego w nich kruszcu. W przypadku nowych numizmatów wpływ na cenę ma również koszt przygotowania monety lub medalu (projekt, modele, narzędzia mennicze).

Podobną sytuację widzimy w branży jubilerskiej, gdzie cena biżuterii nie jest równa wartości złota czy srebra, zawartego np. w bransoletkach, kolczykach czy pierścionkach. Na cenę biżuterii składają się również koszty jej przygotowania, praca artystów, marże i podatki. Wartość kruszcu to tylko jeden z czynników.

Natomiast bezpośredni związek między ceną numizmatu a wartością zawartego w nim kruszcu dotyczy numizmatów inwestycyjnych.

Czy Skarbnica Narodowa jest firmą państwową?

Skarbnica Narodowa jest dystrybutorem monet i medali okolicznościowych, częścią wywodzącej się z Norwegii międzynarodowej Samlerhuset Group - jednej z największych firm w branży numizmatycznej, która działa w 14 krajach Europy. Samlerhuset jest właścicielem międzynarodowych targów numizmatycznych World Money Fair w Berlinie oraz Mennicy Norweskiej, która wybija medal Pokojowej Nagrody Nobla.

Więcej informacji o Skarbnicy Narodowej: https://www.skarbnicanarodowa.pl/o-firmie

Gdzie można odesłać zwracane produkty?

Klienci mają prawo zwrócić produkt kupiony w Skarbnicy Narodowej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

Dla przyspieszenia procedury zwrotów Skarbnica Narodowa przygotowała specjalny adres umożliwiający odesłanie numizmatów (i innych produktów) zamówionych w Skarbnicy Narodowej.

Na przesyłki wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej oczekujemy pod adresem:

Skarbnica Narodowa
Skrytka Pocztowa 52
02-696 Warszawa 113

Przesyłki Kurierskie prosimy kierować na adres:

Skarbnica Narodowa
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

Telefon:

801 811 800 - dla telefonów komórkowych
22 44 55 999 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych
Koszt 1 minuty połączenia zgodny z taryfą operatora

E-mail: bok@skarbnicanarodowa.pl

Czat z doradcą Klienta na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl

W jaki sposób można zrezygnować z zamówienia?

Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście. Następnie należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki) i przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Formularz można pobrać i wydrukować TUTAJ

Czy zwrot numizmatu jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji?

Zwrot numizmatu nie jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji. Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście i wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki), a następnie przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czego dotyczy faktura korygująca?

Faktura korygująca jest potwierdzeniem dla Klienta, że dokonany zwrot produktu bezpiecznie dotarł do Skarbnicy Narodowej. Faktura jest wysyłana do klientów w celach informacyjnych i nie wymaga od Klientów dalszych działań.

Przykład faktury korygującej:

ąca

Dlaczego otrzymuję przypomnienia o płatności pomimo opłacenia faktury?

Wysyłane przypomnienia bazują na aktualnym na daną chwilę saldzie na koncie Klienta w naszym systemie. Może zdarzyć się sytuacja, że dokonana wpłata rozminie się z przypomnieniem, dlatego aby płatność dotarła do nas jak najszybciej, warto pamiętać o ważnych kwestiach:

1. Sposób realizacji płatności - ma on decydujący wpływ na szybkość przekazania płatności do nas.

  • przelew internetowy - dokonana wpłata jest widoczna w naszym systemie już w następnym dniu roboczym.
  • przekaz pocztowy - dokonana wpłata jest widoczna w naszym systemie z kilkudniowym opóźnieniem (nawet 7 dni).

2. Tytuł przelewu/wpłaty - przy dokonywaniu wpłaty bardzo ważne jest poprawne wpisanie tytułu wpłaty/przelewu, który znajduje się na blankiecie wpłaty dołączonym do faktury.

W treści wiadomości zawsze zaznaczamy, że w przypadku dokonania płatności prosimy o zignorowane przypomnienia.

Czym różni się moneta inwestycyjna od monety kolekcjonerskiej?

Cena monety inwestycyjnej jest bezpośrednio związana z wartością zawartego w niej metalu szlachetnego. Dla przykładu – wartość złotej monety inwestycyjnej będzie rosła wraz ze wzrostem ceny złota.

Natomiast na wartość monety kolekcjonerskiej składa się kilka czynników. Między innymi: popyt, znaczenie dla kolekcjonerów, wartość artystyczna, kontekst historyczny, wartość sentymentalna, dostępność na rynku, a w przypadku nowych numizmatów – koszt przygotowania (projekt, modele, narzędzia mennicze) itp. Wartość kruszcu w monecie kolekcjonerskiej jest tylko jednym z czynników wpływającym na jej cenę, ale nie decydującym.

Jaka jest różnica pomiędzy repliką a kopią monety?

Replika i kopia to odtworzenie monety, jednak są między tymi dwoma terminami pewnie różnice. Replika to oficjalne odwzorowanie jakiegoś dzieła, specjalnie oznaczone aby można je było odróżnić od oryginału. Replika może odbiegać od oryginału wymiarami i detalami (zmiana kompozycji, inna technika wykonania). Repliki najczęściej stosuje się w przypadku przedmiotów historycznych, które nie są już wytwarzane. Kopia jest natomiast dokładnym odtworzeniem dzieła sztuki (np. kopia obrazu) i służy zachowaniu dzieła, ale może się też pod to dzieło podszywać (być tzw. falsyfikatem). W języku polskim określenia replika i kopia bywają używane zamiennie, co niekiedy powoduje niejasności. Dostępne w Skarbnicy Narodowej repliki monet wiernie odtwarzają detale oryginalnych numizmatów, a od falsyfikatu odróżnia je wyraźny znak „COPY” umieszczony na produktach. Naszym celem jest jak najdokładniejsze odtworzenie monety z okresu jej powstania, bez znamion zużycia.

Jakie są różnice w stanach zachowania numizmatów?

Stan zachowania opisuje kondycję numizmatu – czyli stopień w jakim jego obecny stan odbiega od stanu, w którym opuścił mennicę. Określa się go według oficjalnych, międzynarodowych kryteriów, które zostały opisane poniżej. Właściwa ocena stanu zachowania wpływa na cenę oraz wartość kolekcjonerską numizmatu.


Stan menniczy (I)

 Numizmat w menniczym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że emisja nigdy nie trafiła do obiegu jako środek płatniczy, w związku z czym nie nosi znamion zużycia takich jak: zauważalne defekty mechaniczne, przetarcia czy ślady czyszczenia. Takie egzemplarze odznaczają się również wyraźnymi detalami reliefu. Zdarza się, że są na nich widoczne drobne uderzenia w tle lub małe ryski powstałe w procesie produkcji lub transporcie.

Stan znakomity (II)

Numizmat w znakomitym stanie zachowania charakteryzują się tym, że trafił do obiegu jako środek płatniczy, jednak w większości przypadków na krótki czas. W związku z tym można na nich znaleźć uszkodzenia w postaci: uderzeń w tle, rysek, drobnych przetarć. Emisje w znakomitym stanie zachowanie nadal mogą posiadać wyraźne i czytelne detale.  

Stan bardzo piękny (III)

Numizmat w bardzo pięknym stanie zachowania charakteryzują się tym, że trafił do obiegu oraz powszechnie funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje te najczęściej noszą ślady zużycia, na które składają się: wytarcia detali, zarysowania oraz drobne defekty mechaniczne.  

Stan piękny (IV)

Numizmat w pięknym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafił do obiegu i przez wiele lat funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje takie noszą widoczne ślady zużycia, na które składają się: znaczące wytarcia reliefu, liczne ryski, defekty mechaniczne oraz drobne uszkodzenia rantu. Detale awersu i rewersu nadal jednak pozostają czytelne.

Stan Bardzo dobry (V)

Numizmat w bardzo dobrym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafił do obiegu i powszechnie funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje takie noszą liczne i wyraźne ślady zużycia, na które składają się liczne rysy oraz defekty mechaniczne, nieczytelne pojedyncze elementy monety: fragmenty legendy, data, znak menniczy.

Stan dobry (VI)

Numizmat w dobrym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafiły do obiegu, a następnie ze względu na stopień zużycia zostały z niego wycofane. Emisje takie noszą bardzo intensywne ślady zużycia oraz liczne defekty mechaniczne. W przypadku takich monet jedynie zarys legendy oraz wypukłe części rysunku są widoczne, które w połączniu z i informacją na temat metalu, wagi oraz średnicy, a także zdobytego doświadczenia umożliwiają identyfikację monety.

Stan zły (VII)

Dotyczy numizmatów, których ze względu na stan zachowania nie można zidentyfikować.


WAŻNE: Na wszystkich numizmatach może pojawić się naturalna patyna lub zabrudzenia niezależnie od stopu metalu, z którego zostały wybite, rocznika czy sposobu przechowywania. Zjawiska te są jak najbardziej naturalne i nie wpływają na stan zachowania oraz wartość kolekcjonerską emisji.  

 

Jak założyć konto internetowe?

Klienci Skarbnicy Narodowej mogą założyć indywidualne konto użytkownika na stronie internetowej www.skarbnicanarodowa.pl w czasie finalizowania pierwszego zakupu.